Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

Wywiad z Volkerem Rusko z firmyTannoy 21-11-2014

Hi-Fi Choice & Home Cinema: Firma Tannoy to jedna z najstarszych marek audio. Trudno nie podziwiać faktu, że utrzymuje się na rynku przez tyle lat i ciągle odnosi sukcesy.
 

Volker Rusko: To prawda. Początki firmy sięgają lat 20 XX w. Wtedy w Londynie założono firmę Tulsemere Manufacturing Company (w 1926r. – przyp. red.). Nazwa marki, którą dziś zna niemal każdy miłośnik dobrego brzmienia na świecie, wzięła się od prostownika zbudowanego przez założyciela firmy, pana Guya Fountaina, do budowy którego wykorzystano stop tantalu i ołowiu (Tantalum alloy – przyp. red.). Znakiem firmowym Tannoya są przetworniki Dual Concentric, które na rynek wprowadzono w 1947 r. Są stosowane nieprzerwanie do dziś zarówno w konstrukcjach studyjnych, jak i tych przeznaczonych na rynek domowego audio.

 

 
 
Sam jestem co prawda fanem głośników koaksjalnych, ale nie mogę nie zapytać: czy faktycznie dziś klienci nadal są zainteresowani taką, nieco vintge’ową konstrukcją?
 
Dobry dźwięk doskonale się broni także i dziś. Trzeba zauważyć, że współcześnie produkowane przetworniki Tannoya znacząco się różnią od tych sprzed 60 lat. Postęp technologiczny pozwala nam ciągle ulepszać nasze konstrukcje i choć ogólna zasada działania jest podobna, to jednak nowe lepsze materiały, narzędzia do projektowania i wykonywania naszych produktów sprawiają, iż możemy oferować coraz lepiej grające kolumny. Klientów mamy zarówno na rynku profesjonalnym, gdzie sprzedajemy sporą część naszych produktów, jak i indywidulanych. Tych ostatnich najwięcej mamy obecnie w Azji.
 
 
Słyszałem, że w kolumnach Tannoya występuje polski akcent, czy to prawda?
 
Tak, to prawda. Obecnie w Polsce  produkowane są obudowy do naszych kolumn.
 
 
Co skłoniło Szkotów do wyboru polskiego dostawcy?
 
Dwa główne czynniki, czyli konkurencyjne ceny i wysoka jakość wykonania. Kwestia kosztów jest oczywiście ważna – gdybyśmy mieli produkować takie same obudowy w Szkocji, nasze kolumny musiałyby kosztować o kilkadziesiąt procent więcej. Podobnie nawiasem mówiąc, wygląda kwestia stosowanych magnesów – kiedyś używaliśmy wyłącznie Alnico, ale ich ceny są dziś dużo, dużo wyższe niż kiedyś, więc musieliśmy poszukać alternatywnych rozwiązań. Wracając do obudów – Tannoy to oczywiście marka prestiżowa, a nasze kolumny, zwłaszcza te z serii Prestige GR, to właściwie luksusowe meble. Dlatego musieliśmy znaleźć dostawcę, który zagwarantuje nie tylko atrakcyjną cenę, ale i najwyższą jakość wykonania. Znaleźliśmy go w Polsce i stąd znaczący polski akcent w naszych kolumnach.


Na koniec zapytam jeszcze o jedną kwestię – kolorystyka serii Prestige GR…
 
No tak, to prawie jak z Fordem – wybierzcie jaki kolor chcecie, byleby to był orzech (Wallnut). Ale to jest tradycyjne wykończenie naszych topowych kolumn. W przeszłości podejmowaliśmy próby, zachęcani przez klientów i dystrybutorów, wprowadzenia innych kolorów, ale i tak zawsze okazywało się, że mamy tzw. świadomych klientów, czyli takich, którzy wiedzą, że kupują Tannoye i wiedzą, że one muszą być w orzechu. Widziałem nawet bardzo nowoczesne wnętrze wykończone w bieli i czerni, gdzie klienci kupujący Tannoye z serii Prestige GR i tak koniecznie chcieli, żeby kolumny miały tradycyjne wykończenie. Dlatego właśnie pozostaliśmy przy orzechu.
 
Dziękuję za rozmowę
 
 
Rozmawiał Marek Dyba
Źródło: Hi-Fi Choice
                         

kino domowe hi-fi