Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

Sirius.pl – tajemnicze zamknięcie sklepu internetowego 27-01-2009

źródło: Jacek Zawadzki www.Gazeta.pl


Sklep Sirius.pl może mieć poważne kłopoty. Nie można składać zamówień, wszystkie telefony milczą, a na forach internetowych aż huczy od plotek o upadłości firmy. Zarząd nie komentuje sytuacji spółki.Sirius.pl to jeden z pionierów polskiego handlu w internecie. Na rynku istnieje od 10 lat. Firma jest jednym z większych sklepów tego typu w kraju. Na początku sprzedawała sprzęt komputerowy, a w 2007 r. oferta została rozszerzona o AGD. W marcu 2008 r. zarząd chwalił się planami giełdowego debiutu spółki, co zapowiadało dalszy dynamiczny rozwój. W swojej ofercie sklep miał wtedy 60 tys. produktów, głównie komputerowych.Jeszcze na początku stycznia tego roku na forum internetowym opinie.pl pojawiały się pozytywne komentarze klientów sklepu. Po analizie wpisów można dojść do wniosku, że coś złego wydarzyło się we wtorek 20 stycznia. "Telefony milczą w całej Polsce, zależy mi na czasie,a nie mogę się dodzwonić, by anulować zamówienie" - napisał niedoszły klient. Potem liczba negatywnych wpisów zaczęła rosnąć.Klienci, którzy chcieli złożyć reklamację na uszkodzony sprzęt, nie mogli się skontaktować z firmą. W zeszły wtorek, po godz. 20, pojawił się pierwszy post sugerujący upadłość sklepu. "Cały dostępny towar w magazynach jest zajęty przez komornika" - napisał grze3, który nie mógł odebrać zamówionego towaru z magazynu w Warszawie.Wpisy z 21 stycznia to już konkretne przypadki klientów, którzy zapłacili za swoje zamówienia i boją się, że nie mają szans na ich realizację. Stale powtarza się informacja o braku możliwości kontaktu ze sklepem Sirius.pl.Jeden z rozżalonych klientów skontaktował się nawet ze stołeczną policją, gdzie poradzono mu gromadzić wszelkie informacje, które potem mogą być dowodami w sprawie. Oficjalnych doniesień o oszustwie warszawska policja jednak na razie nie zanotowała. Poszkodowani klienci tymczasem próbują się organizować. Na forum FrazPc.pl pojawił się nawet numer telefonu, pod który mogą się zgłaszać poszkodowani.W poniedziałek przez cały dzień milczały nie tylko oficjalne numery, podane na stronie Sirius.pl, ale także wszystkie inne, które udało się znaleźć w internecie, a powiązane ze spółką.Mail - komentarz od Kazimierza Skudlarskiego, członka zarządu ds. rozwoju spółki: "Sklep internetowy Sirius.pl znajduje się w okresie głębokiej restrukturyzacji kosztowej oraz kapitałowej. W związku z głębokimi przekształceniami w spółce zarząd nie komentuje żadnych bieżących internetowych lub prasowych doniesień. Wszystkie rozliczenia finansowe z naszymi klientami są regulowane na bieżąco" - napisał do nas Skudlarski.postępowanie upadłościowe wobec firmy Sirius.pl nie jest prowadzone. Jednak na niektórych stronach jako siedziba jest wymieniany także adres w Wadowicach. Sąd w Krakowie, który zajmuje się firmami z całej Małopolski, ma to sprawdzić we wtorek.* Jak podawał Internet Standard w 2006 r. przychody sklepu wyniosły 16 mln zł, w 2007 roku wzrosły do 27 mln zł. Opracowane w marcu 2008 roku prognozy na najbliższe dwa lata zakładały wzrost sprzedaży o ponad 100% rocznie. W 2008 roku Sirius.pl miał osiągnąć 70 mln zł przychodu, a w 2009 140 mln zł.- Dynamika wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2008 r. w pełni potwierdza możliwość osiągnięcia liczb założonych w prognozie. Na tak istotny wzrost sprzedaży wpłynęło, poza rozwojem organicznym sprzedaży podzespołów komputerowych, rozszerzenie oferty sprzedaży o artykuły RTV oraz AGD - mówił w marcu 2008 roku, inny wiceprezes firmy Tomasz Zabojszcz w wywiadzie dla Internet Standard.
kino domowe hi-fi