Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

Rynek elektroniki w Niemczech 18-09-2002

     Kłopoty w sferze sprzedaży dóbr konsumpcyjnych, niekoniecznie pierwszej potrzeby (jakimi to niewątpliwie są urządzenia RTV), gnębią od niemal dwóch lat światowy handel. Brak wiary w lepsze jutro powoduje mniejszą skłonność do kupowania drogich zabawek. Nawet bardzo bogate kraje, jak sąsiednie Niemcy, mają w tym temacie pewne problemy. Ale i tak mamy im czego zazdrościć. RYNEK ELEKTRONIKI UŻYTKOWEJ W NIEMCZECH   Obroty w milionach euro Zmiana w procentach 2000 2001 kolorowe odbiorniki telewizyjne 2842 2781 -2,2 magnetowidy 669 509 -24,0 kamery video 662 594 -4,6 odtwarzacze DVD 249 403 +62,2 pozostałe urządzenia wizyjne 1) 810 834 +2,9 systemy hi-fi 690 649 -6,2 łącznie sprzęt hi-fi 1513 1404 -7,2 przenośne urządzenia audio 576 535 -7,2 sprzęt samochodowy 2) 906 855 -5,7 nienagrane nośniki obrazu i dźwięku 548 515 -6,0 gry video łącznie 3) 897 970 +8,2 Łącznie 9632 9400 -2,4 1) łącznie z tunerami satelitarnymi, przystawkami multimedialnymi, telewizorami plazmowymi i urządzeniami projekcyjnymi, itd. 2) nie licząc sprzętu zamontowanego fabrycznie w nowych pojazdach 3) do celów prywatnych (Na podstawie informacji z gfu/GFK)      Z tabelki zaczerpniętej z prasy niemieckiej wynika, że tylko wpływ nowych technologii (DVD, Plasma, projektory wizyjne) na rynek pozwolił na utrzymanie podobnych obrotów w latach 2000-2001. Ciekawe co będzie w roku bieżącym. W 2001 roku ok. 30 % sprzedanych odtwarzaczy DVD to urządzenia "bez marki", z przedziału cenowego do 200 euro. Widocznie nie takie Niemcy bogate jak je malują.
kino domowe hi-fi