Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

Quadral Aurum P8/M8 „Najlepszy Zakup” w Hi-Fi Choice 3/2014 19-03-2014

W trzecim tegorocznym numerze miesięcznika Hi-Fi-Choice znajduje się test zestawu stereo Quadral Aurum, składającego się z przedwzmacniacza P8 i końcówki mocy M8. W przedwzmacniaczu P8 podobała się: duża ilość wejść/wyjść głównie w domenie analogowej, wejście USB w domenie cyfrowej, wejście phono obsługujące obydwa typy wkładek gramofonowych. W przypadku końcówki mocy M8 do gustu przypadło: precyzyjne neutralne brzmienie, znakomita dynamika, duża moc i elastyczność. Zestaw zdobył wyróżnienie „Najlepszy Zakup”.
  

 


„Naturalność i potęga brzmienia


Po zapoznaniu się z wnętrzem obydwu urządzeń, zwłaszcza stereofonicznej końcówki mocy M8, mogłem się spodziewać potężnego brzmienia i nie pomyliłem się. Zestaw Quadrala od razu łapie słuchacza za gardło i mocno trzyma w ryzach każdy gatunek muzyczny. Wyraźnie słychać, że potężna końcówka mocy M8 dysponuje olbrzymią rezerwą mocy, jeśli chodzi o osiąganie wysokich poziomów głośności, ale także dynamikę i łatwość z jaką napędza kolumny. Miłośnicy muzyki klasycznej, zwłaszcza w wykonaniu dużych składów symfonicznych, mogą być zachwyceni tym, z jaką łatwością system Aurum operuje rytmem, basem i przestrzenią. Ten niemiecki duet ani przez chwilę nie dał odczuć, że ma z czymś problem, że niedomaga dynamicznie lub ociąga się z oddaniem pełnej skali dźwięku w szerokim paśmie. Cena tego systemu obliguje go do tego, aby trzymać określony poziom brzmienia i pod tym względem duet Aurum nie zawodzi. Podczas odsłuchu płyty CD z koncertem Stinga z Berlina byłem pod wielkim wrażeniem dynamiki zarówno w skali mikro, jak i makro – Quadral Aurum nie tracił kontroli nawet w newralgicznych momentach, np. gdy z kolumn wydobywała się ściana dźwięku, a do głosu dochodziło mnóstwo instrumentów przeplatanych wokalami. Odczucie było takie, jakby każdy nawet najmniejszy dźwięk kontrolowany był z wręcz chirurgiczna precyzją. Do tego dochodził fenomenalnie brzmiący bas, któremu w zasadzie nie mógłbym nic zarzucić, biorąc pod uwagę cenę obydwu urządzeń – bogata barwa, plastyka zróżnicowanie rytmu i kontur, a kiedy trzeba było, bas potrafił mocno przywalić wygasnąć, żeby zrobić miejsce kolejnym dźwiękom. Jeśli chodzi o barwę w pełnym paśmie, to system Quadral Aurum jest pod tym względem niezwykle neutralny zestawem audio. Dźwięk instrumentów dętych i smyczkowych miał neutralną temperaturę barwową czyli nie był ani nadmiernie ocieplony, ani schłodzony. Miałem pełny wgląd w fakturę brzmienia tych instrumentów, doświadczając jakości barwy na poziomie, jaki oferują zaawansowane zestawienia stereofoniczne. Dźwięk reprodukowany przez system marki Quadral okazał się homogeniczny i zrównoważony. Jeśli dysponujecie kolumnami, które są dobrze zestrojone fazowo, a ich głośniki nie mają problemu z ukazaniem jednorodnego brzmienia, to możecie być pewni, że do Waszych uszu dotrze brzmienie z doskonale zintegrowanymi z sobą poszczególnymi zakresami częstotliwości. Jeśli chodzi o stereofonię, to zestaw Aurum zachowuje się tak samo, jak pod względem dynamiki – nie ma tu nawet najmniejszych niedociągnięć, a przestrzeń prezentowana jest tak, jak to zapisano na krążku CD. Takie albumy, jak „Hell Or High Water” Sary K oraz “Hotels And Dreamers” Alana Taylora wypadły fenomenalnie, z holograficznie budowaną przestrzenią i niezwykle precyzyjną lokalizacją poszczególnych źródeł pozornych. Podczas odsłuchu wyżej wymienionych płyt, opartych przecież w dużej mierze na brzmieniu żywych i akustycznych instrumentów, moją uwagę zwróciły rozdzielcze i ponadprzeciętnie klarowne wysokie tony. Zarówno klawesyn towarzyszący Sarze K, jak i gitara akustyczna Alana Taylora zabrzmiały śmiało i bez ogródek, tak jak podczas wykonania na żywo, gdzie nie raz mogłem słyszeć brzmienie tych instrumentów. Wysokie tony cechowały się naturalnością i były bogate w wybrzmienia. Okazało się więc, że Quadral mimo sporej mocy potrafi z aptekarską starannością skupić się na drobnych detalach.
 

Podsumowanie


Testowany zestaw Quadral Aurum predestynuje do bardziej zaawansowanych systemów stereo z wyższej półki cenowej, więc wypada do niego dokupić równie wysokiej jakości kolumny głośniowe. Moc oraz wydajność prądowa, jaką dysponuje końcówka mocy M8, są wystarczające, aby napędzić nawet trudne do wysterowania kolumny, nawet jeśli mają one nagłośnić pomieszczenia o dużej kubaturze. Z kolei przedwzmacniacz P8 dysponuje nie tylko wejściem Phono obsługującym obydwa typy wkładek gramofonowych, ale również kompletem wejść cyfrowych z całkiem przyzwoitym przetwornikiem na pokładzie. Oznacza to, że użytkownik może do tego przedwzmacniacza przesłać sygnał zarówno z komputera poprzez wejście USB, jak i transportów CD czy też odtwarzaczy CD dysponujących niezbyt dobrymi obwodami w sekcji analogowej – P8 może w znacznym stopniu poprawić brzmienie niejednego CD, więc jest to bardzo cenna funkcja. Dźwięk testowanego zestawu Aurum śmiało można określić jako doskonale wyważony, o neutralnej temperaturze barwowej. Oznacza to, że Quadral nie narzuca własnej interpretacji brzmienia, pozostając wiernym temu co zapisano na płytach. Mamy do czynienia z w pełni tranzystorowym zestawem, który nie ma na pokładzie ani jednej żarzącej się bańki, więc reprezentuje typowy dla tranzystorów styl brzmienia, czyli nad lampowe ciepełko i słodycz przedkłada neutralność oraz wierność przekazu.


Kup P8 na Maxaudio.pl
                       

Kup M8 na Maxaudio.pl
                             



 

kino domowe hi-fi