Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

Quadral Ascent 75 „Najlepszy Zakup” w Hi-Fi Choice 5/2012 25-05-2012

W majowym numerze miesięcznika „Hi-Fi Choice” znalazł się test kolumn głośnikowych firmy Quadral model „Ascen 75”. Dzięki spójnemu brzmieniu, lekkiemu ociepleniu prezentacji, barwnej średnicy i rozdzielczej góry pasma, kolumny zdobyły wyróżnienie „Najlepszy Zakup”.

 

„Łatwe w ustawieniu i konfiguracji

Ascent 75 mimo tuneli bas-refleksu ulokowanych na tylnej ścianie okazały się kolumnami zaskakująco łatwymi w ustawieniu. Wynika to z tego, że tunele rezonansowe strojone są dosyć nisko i nie działają już tak silnie w wyższym podzakresie basu. Nawet w pomieszczeniach do 18 metrów kwadratowych z kolumnami dosuniętymi blisko ścian nie trzeba się obawiać nieprzyjemnych interakcji, co za tym idzie, dudniącego basu, który i tak zachowa odpowiednia rozpiętość. Quadrale są też przyjazne dla wzmacniaczy ze względu na przyzwoitą….
 

Brzmienie dużego kalibru

Muszę przyznać, że zawsze byłem fanem dźwięku proponowanego przez markę Quadral. Niemcy zbudowali swoje firmowe brzmienie cechujące się właściwie zawsze, niezależnie od zakresu cenowego , świetnie dociążonym i głębokim basem, nadającym muzyce odpowiedni wyraz i masę. Podobnie jest w przypadku modelu Ascent 75, posiadającego spore możliwości w reprodukcji niskich tonów, a zwłaszcza ich zasięgu w kierunku najniższych partii. Bas zespołów Quadrala schodzi bardzo nisko, tak jak w przypadku podłogówek Paradigm Monitor 11, ale ma dodatkowo delikatnie zmiękczony charakter w porównaniu z bardziej bezwzględnie brzmiącymi kanadyjskimi konstrukcjami. W tym towarzystwie do porównania dysponowałem jeszcze brytyjskimi kolumnami Tannoy Revolution DC6T, bardzie skupiającymi się na barwie niskich tonów niż na biciu rekordów w dynamice czy ich zasięgu. W tym gonie trzech konstrukcji wyraźnie widać, a raczej słychać, jakie charakterystyczne elementy brzmienia zawarł w swoich kolumnach każdy z producentów. Jeśli zatem lubicie przyjemny miękki i nisko schodzący bas, to z pewnością Quadral Ascent 75 przypadnie wam do gustu. Osoby wymagające nieco więcej twardości i precyzji połączone z równie głębokim basem swoją uwagę powinny skierować w stronę Paradigma. Ci, co chcą czegoś pośrodku, ale wzbogaconego o znacznie wierniej reprodukowaną barwę, zapewne wybiorą Tannoya. Są to nieodłączne kompromisy towarzyszące kolumnom z niższego przedziału cenowego i zawsze trzeba się liczyć z tym, że do wiernego i absolutnie nienagannego stylu grania, jaki prezentują kilkukrotnie droższe konstrukcje będzie im zawsze nieco brakowało.
 


Ciepło i kulturalnie
 

Te dwuipółdrożne niemieckie zespoły głośnikowe prezentują miękką estetykę grania, choć muszę przyznać, że w swoim zakresie cenowym jakość wysokich tonów jest fenomenalna. Aluminiowa kopułka wysokotonowa wyposażona w specjalne zawieszenie z ponadprzeciętną precyzją reprodukuje informacje znajdujące się w najwyższym skraju pasma akustycznego. Tweeter został bardzo starannie zestrojony z umieszczonym poniżej stożkiem reprodukującym bas i średnicę. To właśnie dzięki wyjątkowo udanemu połączeniu obydwu tych zakresów kolumny Quadrala tak homogenicznie i płynnie odtwarzają wszystkie informacje znajdujące się na przełomie średnich i wysokich tonów. Kolumny ASCENT 75 rozpieszczają uszy przyjemnym i delikatnie osłodzonym górnym skrajem pasma akustycznego, ale robią to bez utraty precyzji i rozdzielczości. Jeśli chodzi o porównanie z konkurencją, to śmiało mogę stwierdzić, że to właśnie niemieckie konstrukcje dysponują najbardziej dopracowanym i najlepiej prezentującym się zakresem wysokich tonów. Aby dojść do takiego stwierdzenia, wystarczyło mi kilka minut w towarzystwie klawesynu Masakiego Suzuki – delikatne i różnorodne dźwięki tego instrumentu posiadały wszystkie cechy pozwalające mu zabrzmieć jak należy. A więc pojawiało się odpowiednio szybkie wybrzmienie, pozwalające poczuć wibracje poszczególnych strun tego instrumentu. Aluminiowa kopułka dodała do tego do tego nieco słodyczy, ale nie maskowała najdrobniejszych dźwięków w tle, charakterystycznym dla odbić akustyki pomieszczenia. Paradigm nieco rozjaśnił ten instrument i zagrał bardziej ofensywnie, skupiają się przede wszystkim na jego dynamice, ale zapominając nieco o jego delikatności i muzykalności. Z kolei brytyjskie kolumny DC6T najlepiej poradziły sobie ze stereofonią i najbardziej precyzyjnie osadziły ten instrument w przestrzeni, choć brakowało mi nieco rozciągnięcia w paśmie najwyższych częstotliwości.

 

Mocny zawodnik

Podczas testu okazało się, że kolumny Ascent 75 są dosyć uniwersalnymi konstrukcjami, jeśli chodzi o współpracę ze wzmacniaczami. Śpiewająco poradził sobie z nimi zarówno tani AMC XIA, jak i droższy Goldenote S1. Łatwość napędzania została w ich przypadku połączona ze świetnie zaprezentowanym górnym skrajem pasma i nisko schodzącym basem oraz przy dobrym ustawieniu, precyzyjnie kreślona sceną dźwiękową. Na tle konkurencji Quadral z modelem Ascent 75 udowadnia swoją siłę i wyraźnie daje do zrozumienia, że w swoim przedziale cenowym proponuje nie mniej atrakcyjny produkt niż inne znane marki, nienarzekające na wyniki sprzedaży.”
                     

kino domowe hi-fi