Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

Nowości Ceratec 19-03-2002

Niemiecki Ceratec funkcjonuje na trudnym rynku audio/video już od pięciu lat. Estetyka, jaką prezentuje firma, jest na tyle uniwersalna i ogólnie akceptowana, że przyszłość czołowego audio designer’a naszych zachodnich sąsiadów, rysuje się w pastelowych barwach. Zauważalny na całym świecie, spadek sprzedaży elektroniki powszechnego użytku, wydaje się nie dotykać Cerateca. W 2002 roku oprócz podstawowej linii zestawów głośnikowych, łącznie z pełnymi systemami kina domowego, pojawi się również elektronika służąca do odtwarzania obrazu. Na razie oferta video jest skromna, ale bezkompromisowo solidna, jeśli chodzi o jakość wykonania, estetykę i parametry techniczne. W bieżącym sezonie, Ceratec proponuje swoim klientom 42 calowy ekran plasmowy, w formacie 16:9, oparty na najnowszych osiągnięciach technologicznych potentata w tej dziedzinie firmy NEC. „Contrast 42” jest przystosowany do współpracy ze wszystkimi obecnymi na świecie standardami odtwarzania sygnału telewizyjnego, może pracować jako monitor komputerowy, a także może być wykorzystany jako najwyższej klasy źródło obrazu w zaawansowanych instalacjach kina domowego. W specjalnie przygotowanej podstawie pod plasmę, producent umieścił głośnik centralny którego brzmienie jest doskonale zsynchronizowane z brzmieniem pozostałych głośników. Dzięki temu, to co jest najtrudniejsze do ukrycia może być po prostu niewidoczne. Drugim produktem wideo promowanym w tym roku, jest aktywna matryca LCD o przekątnej 17 cali, wyposażona w multiregionalny tuner telewizyjny, stereofoniczny system dźwięku i podstawkę umożliwiającą regulację kąta nachylenia ekranu. „Contrast 17” ma wszelkie cechy monitorów komputerowych: rozdzielczość 1280 x 1064 (przy 60 Hz), kontrast 500:1, plamkę 0,264 mm, może być więc z powodzeniem stosowany tak do pracy jak i do zabawy. Ceratec, jako specjalista w produkcji zestawów głośnikowych, unowocześnił i znacznie powiększył w tym roku swoją ofertę. Pojawił się zapowiadany od roku, high-endowy flagowy, półaktywny zestaw „AEON”. W dolnej części, przepięknie wykonanej ze szkła i aluminium obudowy o wysokości 185 cm, producent umieścił aktywny kanał basowy składający się z dwóch owalnych głośników 16 x 24 cm, zasilanych ze wzmacniacza o mocy 200W. W górnej części, za stalową przezroczystą akustycznie siatką, zainstalował trzy głośniki ustawione w konfiguracji D-Apollito, które napędza zewnętrzny wzmacniacz. Dwa nisko-średniotonowe o średnicy membrany 14 cm przedzielone są jedno calową miękką kopułką. Przekrój poziomy obudowy zbliżony jest do owalu. Pasmo przenoszenia całego systemu jest bardzo szerokie i zawiera się między 20 a 50000 Hz. Producent deklaruje zgodność z systemem sterowania stosowanym przez klasyka aktywnych zespołów głośnikowych firmę „Bang & Olufsen”. Oprócz największego AEON’a, Ceratec posiada w swojej nowej ofercie: dwa zestawy podłogowe, trzy podstawkowe, dwa solidne głośniki centralne i aż trzy subwoofery dostępne w kilku wersjach kolorystycznych. Największy (wys. 118,5cm) bierny model podłogowy nosi nieco mylącą nazwę „EFFEQT”. Tworzą go, również ustawione w konfiguracji D-Apollito, dwa 10 centymetrowe nisko-średniotonowce oraz jedno calowa miękka kopułka. Moc muzyczna zestawu to 130 W, pasmo przenoszenia: 50-30000 Hz. Obudowa, tym razem nie ma przekroju owalnego a okrągły. Podstawa systemu jest wykonana z grubego hartowanego szkła, nad nią znajduje się błękitna dioda sygnalizująca działanie systemu a zwieńczeniem obudowy jest lśniąca, solidna chromowana płytka. Całość wygląda bardzo nowocześnie. Nieco mniejszy (wys.108,5cm) „IQTUS”, polecany przez producenta do stosowania jako głośnik surround, zawiera w sobie dwa 9 centymetrowe nisko-średniotonowce przedzielone, jak zawsze u Cerateca, jednocalową kopułką. Całość wytrzymuje obciążenie do 100 W, pasmo przenoszenia 70-30000 Hz. Model „TAKTIQ” jest identycznie zbudowany jak największy „EFFEQT”, ale ma mniejszą wysokość (70,5 cm). Parametry techniczne zestawów są zbliżone, jedynie pasmo przenoszenia uległo małemu spłyceniu i wynosi, w mniejszym modelu: 60-30000 Hz. Pozostałe dwa podstawkowce to typowe głośniki tylne. Większy „BASIQ I” wytrzymuje obciążenie do 90 W, a mniejszy „TYPO” da sobie radę ze wzmacniaczami o mocy wyjściowej do 80 W na kanał. Oba wykonane są, podobnie jak starsi bracia, z „drapanego” aluminium i tak jak pozostałe zestawy mają szklaną podstawę i chromowaną, solidną płytkę jako ściankę górną. Nowa dwu modelowa oferta głośników centralnych, to mniejszy „BASIQ II” oraz większa „SQUALA”. Oba głośniki wyposażone są w podstawki (większy w szklaną) umożliwiające ustawienie ich na odbiornikach telewizyjnych, lub zawieszenie w pozycji poziomej na ścianie. Rozwiązanie to, znane z poprzednich konstrukcji, pozwala użytkownikowi na bezproblemowe umieszczenie głośnika centralnego w najlepszym miejscu, biorą pod uwagę jakość dźwięku i aranżację wnętrza. Oferta aktywnych głośników super-niskotonowych, została poszerzona o dwa urządzenia. Znany z poprzedniego katalogu model VITA, otrzymał oznaczenie „II”, mocniejszy wzmacniacz (350 W), bardziej wytrzymały głośnik, zdalne sterowanie i możliwość współpracy z elektroniką „Bang & Olufsen”. Producent pozostawił klientom, możliwość wyboru jednej z trzech wersji kolorystycznych. Całkowicie nowe konstrukcje subwooferów to model „VERSA” i „VETO”. Pierwszy z nich jest najtańszy w ofercie, a mimo to reprezentuje jakość wykonania i stylistykę, równie dobrą jak drożsi bracia. W aluminiowej kostce o wymiarze 30cm umieszczony jest 20 centymetrowy głośnik, promieniujący w kierunku podłogi. Moc systemu to 120 W. W większym modelu, „VETO”, odnajdziemy dwa owalne głośniki (16x24 cm) pracujące w systemie „push-pull”. Obudowa wykonana jest tradycyjnie z aluminium i ma przekrój poziomy zbliżony do owalnego. Szklana podstawa, doskonale harmonizuje wizualnie subwoofer z pozostałymi głośnikami. „VETO” posiada zdalne sterowanie i możliwość współpracy z elektroniką „Bang & Olufsen”. Moc systemu to 200 W. Wydaje się, że przemyślana, kompleksowa, ciekawa wizualnie i doskonała jakościowo oferta, to klucz do sukcesu rynkowego. Ceny wkrótce.
kino domowe hi-fi