Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

LCD TV – Raport za 3 kwartał 13-01-2005

          DisplaySearch opublikował kwartalny raport, obejmujący między innymi globalną sprzedaż od producentów do dystrybutorów LCD TV. Raport obejmuje sprzedaż w 3 kwartale 2004 roku w pięciu regionach: Japonię, Amerykę Północną, Europę, Chiny, oraz reszta świata.           Ogólna sprzedaż LCD TV wzrosła w stosunku do poprzedniego miesiąca o 36% natomiast w stosunku do 3 kwartału 2003 wzrost wynosił aż 106% do 2,2 miliona szt.. Po raz pierwszy Europa stała się największym odbiorcą i objęła 35% rynku i jest to wzrost o 71%. Japonia osiągnęła wzrost o 15% i objęła 29% rynku. Ameryka Północna ciszy się aż 46% wzrostem sprzedaży co stanowi 26% rynku. Chiny osiągnęły 3 % wzrostu, a „reszta świata” 7 %.          Największym popytem cieszyły się LCD TV o przekątnej 20-21", które stanowiły 25% wszystkich sprzedanych ekranów. Na drugim miejscu znalazły się ekrany o przekątnej 30-32" które objęły 18% rynku, 15 calowe to 15% rynku, a ekrany 26-27" to 14% rynku.          Największym producentem jest nadal Sharp (28% rynku), na drugim miejscu znalazł się Philips (11% rynku), potem usadowiło się Sony (10% rynku), czwarte miejsce objął Samsung, który przeskoczył Panasonica, szósty jest LG.
kino domowe hi-fi