Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

IFA2009 Onkyo z wielką pompą, Yamaha, Denon i Marantz nieobecni 17-09-2009

W dniach 4-9 września odbyła się w Berlinie kolejna edycja targów elektroniki użytkowej IFA 2009. Udział w nich brało 1078 wystawców z całego świata, nie mogło więc zabraknąć największych. Oprócz potężnej reprezentacji gigantów branży audio/wideo jak Samsung, Sony czy Panasonic, swoją ofertę wystawiali także producenci specjalizujący się w wytwarzaniu urządzeń reprodukujących dźwięk i obraz z najwyższą jakością.


Reprezentantem tej grupy może być japońska firma Onkyo, która dzięki corocznemu wprowadzaniu na rynek bardzo udanych konstrukcji multikanałowych oraz rozwojowi segmentu stereofonii, głośników i kolumn głośnikowych zdołała zbudować silną tożsamość marki wychodząc na pozycję lidera wśród specjalistów w wielu regionach świata.


Tegoroczna prezentacja Onkyo była bardzo bogata. Oprócz produktów spełniających oczekiwania szerokiego grona odbiorców, można było także obejrzeć konstrukcje plasujące się w swoich kategoriach na najwyższych pułkach.


Miłośnicy kina domowego mogli obejrzeć całą gamę nowoczesnych amplitunerów wraz z najbardziej zaawansowanymi modelami: TX-NR1007, TX-NR3007, TX-NR5007, a także nowe odtwarzacze Blu-ray Disc: DV-BD507 i BD-SP807. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się system składający się z przedwzmacniacza PR-SC 5507 i potężnej końcówki mocy PA-MC5000. Dużym uznaniem cieszyły się systemy stereofoniczne składające się między innymi ze wzmacniacza A-5VL i odtwarzacza CD C-S5VL, które pracowały w zespole z kolumnami JMLab Micro Utopia BE i Klipsch Icon.


O ile Onkyo odniosło w tym roku duży sukces przyciągając szerokie rzesze miłośników stereofonii i kina domowego, o tyle trudno powiedzieć to samo o bezpośredniej konkurencji japończyków. A to z bardzo prostego powodu. Po prostu Denon, Yamaha i Marantz nie były w tym roku obecne na niemieckich targach. Zawiodły tym swoich miłośników, ale też dały całej branży sygnał ostrzegający o dopadającej je dekoniunkturze. Jeśli oddziały europejskie rezygnują z wykupienia stoiska na największej branżowej imprezie w Europie to może to oznaczać, że kryzys zmusza coraz więcej firm do drastycznych oszczędności.












kino domowe hi-fi