Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

Hitachi z kapelusza 12-12-2006

Po Internecie krąży wiele ciekawych informacji z naszej branży, a ostatnio pojawiła się reklama produktów firmy Hitachi. Czytamy w niej między innymi, że firma wraca na polski rynek, co ma sugerować czytelnikom, że firma już tu kiedyś była. A i owszem była, ale nie miała szczęścia do dystrybutora. Co prawda oferowane niegdyś produkty zbliżone były bardziej do branży IT niż do urządzeń konsumenckich, ale widocznie nie spełniały oczekiwań polskiego klienta i tak szybko jak się pojawiały na rynku wraz nowym dystrybutorem, równie szybko z niego znikały, pozostawiając zagubionych klientów z uszkodzonymi produktami bez jakiejkolwiek opieki serwisowej. Z innych cennych informacji warto zwrócić uwagę, na określenie: największy japoński koncern elektroniczny. Bardziej odpowiadającym prawdzie wydaje się określenie: największy japoński koncern działający również w branży elektronicznej, bo rzeczywiście Hitachi osiągnęło największą z pośród japońskich firm zajmujących się elektroniką, skonsolidowaną sprzedaż za rok fiskalny 2005/2006, wynoszącą około 90 mld $. W jej składnikach odnajdujemy jednak takie pozycje jak: logistyka, podzespoły elektroniczne i przemysł materiałowy, systemy informacyjne i telekomunikacyjne, sprzęt elektryczny. Natomiast sprzedaż w dziale: Digital Media & Consumer Products, wyniosła w 2005 roku 11.1 mld$, co jest wartością niemal trzykrotnie mniejszą, niż ta, którą może poszczycić się Sony w tej samej kategorii.

Reklamując, w dalszej części informacji, domowy telewizor plazmowy i nagrywarkę DVD z HD, należałoby raczej posłużyć się obrotami na rynku konsumenckim, a nie sugerować, że duże obroty działu zajmującego się logistyką mają wpływ na jakość wytwarzanej elektroniki powszechnego użytku. Skoro reklamuje się i rozumiem, że zamierza sprzedawać telewizory plazmowe, warto może porównać wyniki firmy z wynikami osiąganymi przez innych producentów w tej konkretnej kategorii sprzętu. Od lat, pierwsze trzy miejsca na tym rynku, tak jeśli chodzi o wolumen sprzedaży, jak i biorąc pod uwagę obroty okupują: Panasonic, LG i Samsung. Możemy mieć nadzieję, że aktualny dystrybutor produktów firmy nie zakończy sprzedaży tak szybko jak jego poprzednicy. Im większa oferta produktów na rynku tym lepiej dla klientów a na tym nam wszystkim zależy, przecież wszyscy jesteśmy klientami.
kino domowe hi-fi