Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

GfK Polonia, Onkyo nadal silny wzrost sprzedaży w Polsce 16-03-2009

Według najnowszego opracowania firmy badawczej GfK Polonia dotyczącego sprzedaży na rynku audio w Polsce w ubiegłym roku, wynika, że sprzedaż produktów Onkyo wyraźnie wzrosła w stosunku do sprzedaży w roku 2007.


Japoński specjalista objął 5,43% udziału, w szacowanym na 112,606 mln€ polskim rynku audio, co oznacza wzrost o blisko 17,5% w stosunku do obrotów uzyskanych w roku poprzednim. Warto zaznaczyć, że cały rynek audio wzrósł w tym okresie tylko o 6,8%.

W kategorii „amplitunery z Dolby Digital” firma Onkyo osiągnęła sprzedaż o wartości 5,5 mln€ co oznacza, że wartość sprzedaży wzrosła w stosunku do uzyskanej w roku poprzednim o 34%. W ujęciu ilościowym wzrost ten wynosił 18%, a do polskich domów trafiło 13000 amplitunerów Onkyo. Większy wzrost wartości sprzedaży od wzrostu ilości sprzedanych egzemplarzy wskazuje na bardzo wyraźny wzrost wartości sprzedaży pojedynczego amplitunera. Można powiedzieć, że urządzenia Onkyo z coraz wyższych przedziałów cenowych znajdują swoich szczęśliwych nabywców. Średnia wartość sprzedanego amplitunera wyniosła w 2008 roku 423€, natomiast w roku 2007 wartość ta wynosiła 373€.

Bardzo ciekawy wynik zanotowano w kategorii sprzedaży kompletnych systemów do kina domowego. Firma Onkyo zwiększyła udział wartościowy sprzedaży w tej kategorii produktów za cały rok, w stosunku do udziału po trzech kwartałach o 20%.

Henryk Nawrath, Prezes firmy E.I.C. Sp z o.o., wyłącznego dystrybutora sprzętu Onkyo w Polsce, prognozuje na rok 2009 kolejny wzrost sprzedaży zaawansowanych systemów kina domowego o wartości powyżej 3000 złotych oraz amplitunerów w wyższych przedziałach cenowych. Dodaje, że firma Onkyo wprowadza do swojej oferty cały szereg elektryzujących produktów. Największą nowością w nadchodzącym sezonie będą amplitunery wyposażone w technologię odtwarzania jedenastokanałowego dźwięku w wersji 9.2. Prezes Nawrath nie ukrywa, że drugim elementem ekspansji firmy Onkyo ma być sprzedaż pełnowymiarowych systemów hi-fi bazujących na technologii cyfrowej i analogowej, w aliansie z produktami czołowych wytwórców takich jak: Tannoy, Quadral, czy Klipsch.

Firma E.I.C., oprócz Onkyo, jest wyłącznym dystrybutorem produktów: Tannoy, Quadral, TEAC, Esoteric, Klipsch, Mirage, Energy, Kimber Kable, Straight Wire. Firma od 2004 wprowadziła na rynek trzy nowe marki: M-Audio (zestawy kolumn, elektronika), AIVIO (elektronika LifeStyle), QuistCable (kable HDMI).

Firma E.I.C. jest pierwszą prywatną firmą w Polsce posiadającą licencję na produkcję akcesoriów dla produktów firmy Apple – iPhone, iPod. Prezes Nawrath dementuje jakoby firma EIC miała się jeszcze w tym roku pokazać na parkiecie New Connect, nie mniej nie zaprzecza o przekształceniu Spółki w Spółkę Akcyjną.
kino domowe hi-fi