Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

GfK– “Jedyną szansą dla rynku elektroniki są inowacje” 29-08-2003

GfK – “Jedyną szansą dla rynku elektroniki są inowacje” Nowe kategorie produktów, takie jak: telwizory z płaskim ekranem PDP, LCD, telwizory projekcyjne, nagrywarki DVD, systemy kina domowego oraz rejestratory I odtwarzacze MP3, są stymulatorami rynku elektroniki powszechnego użytku. Z okazji targów Internationale Funkausstellung, które odbywają się obecnie w Berlinie, firma GfK opracowała gruntowne sprawozdanie, opisujące postępujące w branży zmiany. Europa Zachodnia zanotowawszy w pierwszych sześciu miesiącach 2003 roku, ogólny spadek sprzedaży o ok. 3 % (w stosunku do zeszłego roku) ma ciągle nadzieję na 1 % wzrost sprzedaży w całym bierzącym roku. Największy wpływ na optymistyczne prognozy ma właśnie odbywająca się w Berlinie wystawa, na której pokazywane są ostatnie, czasami specjalnie opóźniane, tegoroczne premiery, wprowadzenie których na rynek z reguły wyraźnie go ożywia. Największy segment produktów sprzedawanych na rynku elektroniki konsumpcyjnej to odbiorniki telewizyjne zabierające 48% ogólnych wpływów. Konsumenci kupują coraz więcej telewizorów o dużych ekranach, także plazmy, panele LCD oraz odbiorniki z tylną projekcją. Wzrost sprzedaży telewizorów z ekranami o przekątnej, co najmniej 82 cm wyniósł (rok do roku) 12%. W pierwszej połowie 2003 roku łączna sprzedaż telewizorów wielkoekranowych wzrosła o 23 % w tym urządzenia z tylną projekcją o 12%. Rynek odtwarzaczy DVD, również jest nieco silniejszy niż oczekiwano. Ocenia się, że w 2003 roku, Europa Zachodnia wchłonie 23 miliony tego typu urządzeń, tak w postaci osobnych odtwarzaczy jak i czytników zawartych w pełnych systemach kina domowego. Nigdy przedtem w historii rynku elektronicznego, inowacja techniczna nie uzyskała takiej aprobaty społecznego poparcia jak standard DVD. Do końca 2003 roku, 45% gospodarstw w Niemczech i 43% gospodarstw w Wielkiej Brytanii będzie korzystało z przynajmniej 1 odtwarzacza DVD. Dodatkowo ogromna ilość produkowanych urządzeń, podyktowana wysokim popytem, doprowadziła do gwałtownej obniżki cen. Obecnie w Europie za prosty odtwarzacz DVD trzeba zapłacić średnio ok. 137 €, czyli o 36% mniej niz przed rokiem. Wprowadzone niedawno nagrywarki DVD, juz zajęły ok. 11% rynku. Znacznie rozwija się również sprzedaż pełnych systemów kina domowego wyposażonych w duże ekrany a także bardziej zaawansowanych rozwiązań zawierających wysokiej klasy urządzenia HiFi oraz projektory wizyjne, dające obraz o przekątnej 2 i więcej metrów. Duży potencjał i stale wzrastające znaczenie wykazuje muzyka rejestrowana w formacie MP3. W segmencie przenośnych odtwarzaczy, najlepiej sprzedają się te które są zdolne do reprodukcji CD-R z MP3. Ich sprzedaż wzrosła w ciągu roku o 200%. W skali światowej największy przyrost sprzedaży notuje się w segmencie aparatów cyfrowych
kino domowe hi-fi