Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

E.I.C. Sp z o.o. - dynamiczny wzrost sprzedaży Onkyo 31-08-2009

Po dwóch pierwszych kwartałach tego roku, marka Onkyo ocenia, iż zanotowała dalszy, dynamiczny wzrost sprzedaży mimo, iż rynek audio hi-fi w tym czasie nieco spowolnił. Dobre wyniki firma zawdzięcza sukcesywnie wprowadzanym nowościom oraz konsekwentną, stabilną polityką cenową.



Nie bez znaczenia jest fakt, iż w ostatnim okresie marka wprowadziła szereg nowych, innowacyjnych modeli amplitunerów. Gwoli ścisłości, dystrybutor produktów Onkyo (firma E.I.C.) od lat wiedzie prym w dynamice przychodów na polskim rynku wysokiej klasy sprzętu audio. Mimo ostrej konkurencji ze strony uznanych firm elektronicznych, nieprzychylności medialnej wielu pism audiofilskich (wynikającej z pewnych zaszłości) oraz zawirowaniem w sferze kursu euro, Onkyo nie tylko utrzymuje swoją wysoką pozycję, ale i dynamicznie ją umacnia.


Dodajmy, że osiągnięte w ostatnich sześciu miesiącach wyniki są estymacją wewnętrzną firmy (dokładne dane firm badawczych będą znane w sierpniu), tym niemniej potwierdzają one stały trend w rozwoju firmy. Obecnie, w zależności od badań marka Onkyo ma ok. 5-6% udziału wartościowego w szacowanym na ponad pół miliarda złotych polskim rynku audio (bez car audio, nawigacji, kompletnych zestawów kina domowego, itd.). W praktyce oznacza to blisko 17,5 proc (wg GfK), wzrost w stosunku do obrotów uzyskanych w 2007 roku. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że cały rynek audio powiększył się w tym okresie tylko o około 5-7 proc (w zależności od badań). Co więcej, portfolio Onkyo w 95 proc. składa się z urządzeń z najwyższej półki, podczas gdy gros obrotów na rynku audio w Polsce w ogóle jest realizowana w segmencie najniższym oraz w zestawach kompaktowych kina domowego. Siłę marki dobrze obrazuje sprzedaż amplitunerów z dekoderami dźwięku przestrzennego. W tym segmencie rynku marka Onkyo osiągnęła sprzedaż o wartości blisko 26 milionów złotych. W praktyce wartość sprzedaży wzrosła w stosunku do uzyskanej w roku poprzednim o ponad 35 proc (w ujęciu ilościowym wzrost ten wyniósł ok. 20 proc.). Aby zobrazować skalę popularności produktów Onkyo w tym segmencie warto dodać, że do polskich domów trafiło ponad 13.000 amplitunerów Onkyo. Jeśli dodamy, że średnia cena tych zaawansowanych technologicznie urządzeń przekracza 2000 złotych, to marce należą się znaczne wyrazy uznania.


Jak podkreśla Henryk Nawrath, Prezes firmy E.I.C. – rok 2009 będzie obfitował w dalszą, znaczną dynamikę w sprzedaży urządzeń Onkyo w segmencie zaawansowanego kina domowego (powyżej 3000 złotych) oraz amplitunerów w wyższych przedziałach cenowych, które wyposażone są w technologię odtwarzania dźwięku jedenastokanałowego w wersji 9.2.


Prezes Nawrath nie ukrywa, że drugim elementem ekspansji firmy Onkyo ma być sprzedaż pełnowymiarowych systemów hi-fi bazujących na technologii cyfrowej i analogowej w aliansie z produktami czołowych wytwórców, takich jak: Tannoy, Quadral, czy Klipsch. Nowym graczem na rynku głośników została marka M-Audio, która po wprowadzeniu nowych modeli nie funkcjonuje tylko jako uzupełnienie do elektroniki Onkyo, ale jako pełnowartościowy dostawca kolumn głośnikowych. Na koniec warto dodać, że firma EIC jako pierwsza w Polsce wprowadzila w ostatnich tygodniach na rynek łamane kable HDMI pod nazwą Quistcable.



kino domowe hi-fi