Pracujemy od poniedziałku do czwartku
w godz: 9:00 - 17:30, w piątek w godz: 8:30-17:00

Koszyk: 0,00 PLN
0 przedmiotów
pokaż koszyk

DisplaySearch – TV LCD globalna sprzedaż w Q1 2005 15-06-2005

Globalna sprzedaż TV LCD o przekątnej 10 cali i większej wzrosła o 125% licząc Y/Y, natomiast spadła o 13% w stosunku Q1/Q4 i wyniosła w pierwszym kwartale tego roku 3.15 mln sztuk. Wzrost sprzedaży napędzany jest głównie przez bardzo dużą redukcję ceny detalicznej, która nastąpiła dzięki optymalizacji budowy i wyposażenia nowych fabryk specjalnie pod kątem produkcji paneli LCD. Ceny detaliczne 20 calowych TV LCD są obecnie niższe o 20% niż w pierwszym kwartale 2004, a ekrany o większej przekątnej staniały, w tym samym przedziale czasowym, nawet o 40%. Średnia wielkość przekątnej ekranu w urządzeniach sprzedanych w pierwszym kwartale 2005 wzrosła o 12% w stosunku Y/Y i wynosi obecnie 22.6”. Sprzedaż TV LCD z ekranami 30 cali i większymi wzrosła w tym samym okresie o 254% doprowadzając do udziału w ogólnym rynku sprzedaży na poziomie 23% z 15% udziału w rynku w Q1 2004. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Chinach: 55% Q/Q i aż 400% Y/Y. Tamtejszy rynek to głównie urządzenia rodzimych producentów (67%), a sprzedaż TV LCD za Wielkim Murem to na razie tylko 6.4% rynku światowego w tym segmencie. Europa to kolejny region, który może poszczycić się bardzo wysokim wzrostem Y/Y, wynoszącym aż 188%, ale, dla ostudzenia głów, rynek zanotował spadek sprzedaży o 8% w stosunku Q/Q. Spowodowane jest to sezonowością sprzedaży. Europa to nadal zdecydowanie największy rynek na TV LCD. Obecnie sprzedaż na Starym Kontynencie stanowi aż 41% globalnego rynku. Ameryka Północna odnotowała największy spadek sprzedaży w stosunku Q/Q i to aż o 31%, ale nadal utrzymuje się wzrost obrotu w stosunku Y/Y, który wynosi obecnie 102%. Drugim rynkiem, jeśli chodzi wielkość sprzedaży w stosunku globalnym, jest Japonia, gdzie sprzedaż TV LCD stanowi 26% rynku światowego. Rejon odnotował wzrost sprzedaży w stosunku Y/Y na poziomie 66%, natomiast w stosunku Q/Q zanotowano spadek sprzedaży o 17%. Przy ogólnym wzroście sprzedawanych przekątnych ekranów TV LCD, odnotowano wyraźne zwiększenie sprzedaży większych ekranów 35-44 cale, natomiast mniejsze ekrany tracą odbiorców.Dane odnośnie sprzedaży oparte są na informacjach od 34 producentów: Audiovox, BenQ, Changhong, Daewoo, Dell, Gateway, Haier, Hisense, Hitachi, Hyundai, Ingram, JVC, Konka, LGE, Loewe, Mitsubishi, Panasonic, Philips, Relisys, Sampo, Samsung, Sanyo, Sharp, Skyworth, Sony, SVA, Sylvania, Syntax, Tatung, Toshiba, TTE, ViewSonic, Westinghouse i Xoceco. Sprzedaż z podziałem na producentów
DisplaySearch
kino domowe hi-fi